torsdag 18 april 2013

Engelska Möbler

Jag har alltid tyckt om att möblera och inreda och har alltid haft en ganska hemtrevlig framtoning, det har aldrig varit vitt och minimalistiskt hos mig. Min passion för klassiska möbler har alltid funnits men det typiskt Engelska och stilen som följer med där upptäckte jag när vi köpte Engelska Möbelhuset. Nu har jag inte kvar Möbelhuset men har samma stil och samma leverantörer här på Tidlösa hem i Göteborg.

Chesterfieldsoffan

den absolut mest klassiska Engelska möbeln - känns alltid aktuell - och nu mer än någonsin, det är så läckert att möblera ett i övrigt modernt hem med denna skönhet. Eftersom jag köper den direkt i från fabrik i England kan man utforma den precis som man vill, i klassiskt oxblod, engelskt grön, varmt chokladbrun eller i trendigt svart eller varför inte vit med swarovski kristaller i ryggen, vill man kan man även mixa läder och tyg.

Skrivbord! De Engelska skrivborden är ju så fina, man kan verkligen skapa en skön arbetsmiljö, tänk ett skrivbord i idegran eller mahogny, med matchande bokhyllor, två sköna öronlappsfåtöljer i chesterfield modell ett fint drumtable och till detta några riktigt klassiska lampor, både till skrivbordet och till golvet. Sen är det bara att sätta sig ner och arbeta i en harmonisk och lugnande miljö.


 Andra typiska Engelska klassiker är ju boksnurran, matsalbord, skänkar, vitrinskåp, hörnskåp, tidningsställ, soffbord, lampbord, hallbord, butlers traybord, skrivbordsstolar och halvmånebord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar